mandag 27. desember 2010

Julaften i bilder!

Plutselig var det julaften, dagen vi har ventet på i en halv evighet. Vi skal feire julaften hjemme hos oss med alle Kenneth sine søsken. Og han har altså 7 søsken...  Elisabeth, ene søsteren til Kenneth, har med seg kjæresten og to barn. Faren til Kenneth og hans 3 yngste barn skal også være her, men bare til middag. Om jeg regner med Denzel, så blir vi 16 til middag og 12 til åpning av pakkene. Det er ganske mange, og det blir fort kaos når alle kidsa vil åpne pakker samtidig...


Men julaften begynner uansett med stille og rolig kos i sofaen med julesokk og tegnefilmer:



Årets juletre; 30 kroner på Elkjøp!


Klokken tolv er det julegrøt med mandel hos mamma og pappa, det har vi hatt så lenge jeg kan huske, og synes det er en super tradisjon. Tanter, onkler, fettere og kusiner og alle som vil komme er velkommen, vi pleier å være rundt 20 stk. 


I år var det forresten Bredo, min bror, som fikk mandelen!


Jeg tok dessverre ingen bilder under selve grøtspisingen, men tok to bilder etterpå inne i stuen.



Hvert år pleier vi å dra i kirken, men i år måtte jeg faktisk bryte tradisjonen, det var rett og slett for mye å gjøre hjemme til at vi hadde tid til det. Kenneth er forresten kjempeflink på julaften. Han tar seg av ALL julematen og kokkelerer som en helt på kjøkkenet. Jeg er så stolt!


Men som sagt, 16 stk til middag og vi har ikke akkurat verdens største stue, så det er bra vi alle er glade i hverandre så vi kan sitte litt tett :-)


Barnebordet


Noen hadde tydeligvis vært snill i år, for julenissen kom på besøk og hadde pakker med seg!



Og det ble riktignok kaos med så mange som skal åpne pakker sammen, men ungene storkoste seg, og julen er jo tross alt for barna, så da var det nok en vellykket julaften!




Naomi viser frem ring og armbånd som hun
har fått i gave.



Ett lite utvalg av gavene våre: 
Min gave fra min kjære!
Marcus sin gave fra oss. Lego Alantis.
Guri som vi gleder oss til å se denne! Vi har bare sett første sesong
fra før av. Nå er det luksus at vi kan se alle etter hverandre!
Til meg fra Sophi!
Til Kenneth fra meg. Jeg har lest mest i den så langt, og
jeg synes den er ganske så underholdende!
Til familien Veivåg-Monsen fra min kjære mor og far. Vi skal til
Gdansk, Polen i sommer. Blir kjempekjekt!
Naomis gave fra Tante Sophi





Så var julekvelden over for denne gang. Håper alle har hatt en kjekk julefeiring.

Fortsatt God Jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar