søndag 19. desember 2010

Naomis julegave

Naomi elsker å gå på leketøysbutikken på Kleppestø senter, der har de nemlig en togbane som hun elsker å leke med når vi er der. Derfor bestemte jeg meg ganske tidlig i høst for at jeg skulle gi henne ett togbanebord til jul. Jeg hadde ikke sett disse til salgs, så fant ut at jeg måtte vel mekke på egen hånd, men det er jo typisk at når jeg først har bestemt meg for at jeg skal fikse selv, så kommer de i salg i butikken. Og det gjorde det selvfølgelig, og det var ganske fint det jeg så, tror det var på Ringo butikken på Askøy senteret, ikke gale pris heller, 999 kroner og maaange deler. Men jeg hadde ihvertfall bestemt meg for at jeg skulle lage ett til henne, og da ble det sånn. Jeg så min bror gå forbi kjøkkenvinduet mitt her en dag, tidlig i høst, med ett bord som han bar ned i nøstet for lagring, det slo jeg fort kloa i, og kappet av beina for å få perfekt lekehøyde for tøtto. Men så var det nå denne skolen min da, og jeg måtte liksom ha all fokus der, så bordet fikk bare vente. Men nå er skolen slutt og jeg er  ferdig med bordet og her er det: 

Overflaten måtte pusses før jeg kunne gå igang
med malingen, og det gjorde min kjære Kenneth for meg. Takk!

Det ferdige resultatet!



Vi hadde en del togbanedeler fra før av, men jeg kom over en BRIO pakke til 199 og slo til på den, dro også på Biltema og kjøpte noen enkle deler der. Så kjøpte jeg to prøvebokser med maling, og det var det. 


Både Marcus og Naomi, (spesielt Marcus) er glad i å leke med dyr, så jeg tenker at dette kan være ett fint sted å leke med dyr på også. Ser for meg at de kan få mange fine lekestunder sammen rundt dette bordet! Håper Naomi blir happy, happy, happy på julaften!

7 kommentarer:

  1. WOW!!!!!!!!det ble kjempe bra!! steike du e go!! en super mum!!! :-) Hun kommer til å hyle av lykke :-))))

    SvarSlett
  2. Det ble kjempestilig Julie! Tar du bestillinger?! hihihi :-) Flinking!

    SvarSlett
  3. Takk, AB og Gert. Ganske fornøyd selv, og gleder meg til Naomi skal få den på julaften. Julaften med små barn er magisk!

    SvarSlett
  4. Wow! Kjempeflott togbanebord! Du er dyktig. Ungene dine kommer til å elske det! :-)
    Klem fra Britt-Iren

    SvarSlett
  5. Takk, Britt-Iren! Og gratulerer med dagen til deg i dag, 21 desember!

    SvarSlett
  6. Måtte inn å se Julie og syns det e en flott blogg du har laga:) Når æ så julegaven du har laga t ungan dine, som de kommer t å bli så gla for, du e bærre dyktig!Kom æ på alle de timan vi brukte på å kle oss ut, vi hadde det jo såå artig, sto ikke på kreativiteten for å si det sånn:)
    Håpa dokker har hatt ei super jul så langt:)
    Carina

    SvarSlett
  7. Hei, Carina! Så kjekt at du har sett på bloggen min, det er virkelig koselig. Ja, har mange gode minner sammen med deg fra barndommen, utkledning er absolutt en av de. Hi, hi. Vi har hatt en flott jul så langt og håper du og dine har hatt det også!

    SvarSlett