tirsdag 25. januar 2011

The beginning of the end of an era... eller noe sånt...

Jeg hadde en plan om å kutte ut ammingen i mars, for da skal meg og Kenneth til England, nærmere bestemt Liverpool, og det ville jo vært en fin måte å kutte ammingen på. MEN, Denzel biter meg, (og han har to sylskarpe tenner!!) tar skikkelig tak og drar til, og det er IKKE spesielt deilig. Bare sånn at det er sagt! Men det er ikke bare det, det er hele opplegget, vi kan bruke opptil tre kvarter på ett måltid, han blir aldri ferdig, han vil drive med alt mulig annet, skal ikke gå glipp av noenting rundt seg. Cafeen blir stengt ca 5 ganger iløpet av disse tre kvarterene, men må haste åpnes like mange ganger... Den kosen og fine stunden en mor har sammen med sin baby i løpet av disse måltidene er helt forduftet, og bare blitt til et ork. Så nå har jeg gått til innkjøp av melkeerstatning og har bestemt meg for å slutte, eller ihvertfall kutte ned, eller ihvertfall prøve å slutte, eller ihvertfall prøve å kutte ned... Uff, det er ikke så lett, hver gang jeg ammer han er jeg helt bestemt på at dette gidder jeg ikke flere ganger, men så..... skal jeg liksom aldri amme mer, er min tid som ammende mor over? Det er tungt når minstemann vokser fra alle babytingene liksom, vi gleder oss til de blir større, når de kan sitte alene, si Mamma for første gang (og virkelig mene det, ikke bare babbel), sine første skritt osv. Og før du vet ordet av det så har de begynt på skolen og fått et liv utenfor hjemmet. Da er det greit om det er førstemann og man vil ha flere kids. Men Denzel er ikke førstemann, han er tredjemann, og vi tenker at nå holder det! 
Lillebebisen!

Storegutten!
Ja, ja, det er vel sånn enhver mor går gjennom og nå er det min tur. Mine dager som ammende mor er snart over. Wish me good luck!

2 kommentarer:

  1. Har du prøvd ammesmykke,hjelper ikke mot biting men at han kanskje ligger i ro? Vermodig når de blir store,bærer på sistemann her :) 3 barn er en kjempe flott gjeng: )

    SvarSlett
  2. Ammesmykke, det har jeg aldri hørt om. Har du positive erfaringer med det? Så du bærer på sistemann, og du er anonym så jeg vet ikke hvem du er. Hi, hi ett lite hint?

    SvarSlett