fredag 14. januar 2011

Oppskrift på deilige, luftige lapper!

Disse lappene er kjempegode, og siden jeg synes alle bør få smake på gode lapper så deler jeg gjerne oppskriften med dere!




LAPPER

1 kopp sukker
3 kopper mel
2 ts natron
2, 5 kopper med surmelk
2 egg

Bland alt det tørre, tilsett deretter
de våte ingrediensene og begynn å steik
lappene på stekepanne eller en takke!
Smaker kjempegodt med sukker, syltetøy eller Nugatti!
Enjoy!


PS. Jeg pleier å doble oppskriften, like greit å lage mange når man først er igang. Er det noen til overs er det supert å ha i matpakken til kidsa dagen etterpå! Bytt gjerne ut litt av melet med f.eks havregryn. Det er kjempegodt, og gjør at de blir litt mektigere, og kanskje litt sunnere!

6 kommentarer:

  1. Heia!
    De så kjempe god ut, får teste de:)

    SvarSlett
  2. ååå, de e så goooe!!!
    kan du ikke legge ut oppskriften på den deilig kaken du laget til partylite partyet?

    SvarSlett
  3. Jeg kan legge den ut når jeg kommer hjem fra turen min, tirsdag eller onsdag neste uke!

    SvarSlett
  4. Har akkurat testet dem, kan anbefales! Ble veldig luftige og gode. Jeg spiste dem med sukker og kanel, for det liker jeg. Samboeren spiste med smør og sukker.

    Ikke slankekost for noen av oss, men et deilig måltid!

    Disse skal jeg lage igjen!

    SvarSlett
  5. Dette er ikke lapper, men sveler ;-)

    SvarSlett
  6. Disse er lette, luftige og deilige! Tusen takk for oppskrift!

    SvarSlett