onsdag 9. februar 2011

For en husmor...

Av og til (les; så og si alltid) så er jeg bare helt giddalaus, slik som i dag for eksempel. Har store planer om å få huset på orden, rydde bort lekene som ligger overalt, klær som ligger strødd utover hele huset, badet, som ser ut som noen har hatt raserianfall der og kastet rundt på klær, håndklær, hårstrikk osv, (eller vent, noen har jo det; jeg, da jeg så meg i speilet om fant ut at jeg sårt trenger en time til frisøren, men fant ingen penger som skulle brukes til å betale for det...) For ikke å begynne å snakke om vaskerommet, som det ikke går an å komme inn på engang. Tror ikke jeg har sett gulvet der inne siden i fjor! Herlighet, jeg er glad jeg er godt gift og har en mann som seriøst ikke kan se rot!


Anyhow, denne dagen var ihvertfall slik, står opp med godt mot, får ungene avgårde til skole og barnehage, kommer hjem, meg og Denzel spiser frokost, tenker at NÅ skal jeg begynne å gjøre noe fornuftig, skal bare hvile litt i sofaen først, og vips så begynner jeg å se opptak av Home&Away fra mandag og tirsdag, Unge mødre, Frittgående Hope, (som går på Bliss for de som ønsker et gjensyn med hun og "guiden" Trygve), og 3 bryllup. Nå sover Denzel og idet jeg la han inn i sengen tenkte jeg at NÅ skal jeg gjøre noe husmorting, men så kom jeg på at jeg bare hadde satt 3 bryllup på pause... Så nå sitter jeg her da, i sofaen, med Mac`en, fjernkontrollen og ett deilig pledd, med skylapper på, sånn at det eneste jeg ser er dataen og tv. 




God onsdag, NÅ skal jeg hvert øyeblikk reise meg og gjøre noe fornuftig!

2 kommentarer:

  1. Lisbeth Dorthea Edvadsen9. februar 2011 kl. 15:39

    Hører du har en fin dag i dag.Du har glemt at du har et svigerbeist som bare venter på en telefon om at det er noen som har lysst på en fridag. Nå går jeg nå her og er slaven til fire voksne, og jeg ville heller vært borte og trimmet hos dere. Så kjære deg huset deres er sjeldent mer rotete enn det skal være, men gi en lyd hvis du vil sove eller gå på besøk alene en dag så er jeg der. Savner tiden da du gikk på skolen jeg og så hvilket tempo dere har i huset. Stor klem og hils masse spesielt til barna.

    SvarSlett
  2. Kjenner meg virkelig igjen i dette med husarbeidet som skulle vært gjort (!!), og ikke minst med håret som trenger frisørtime!!! (Har ikke lagt merke til at du trenger det forresten!!!:-)

    SvarSlett