onsdag 23. februar 2011

Snakk om flaks!

I går var jeg som sagt på besøk hos Martina. Hun bor i byen, og jeg parkerte i Grieg garasjen. Dro Visakortet da jeg kom og som jeg som oftest pleier å gjøre. Idet jeg skulle dra hjem ble jeg møtt av en mann ved trappene, han lurte på om jeg ville være med på en brukerundersøkelse, ville ta ca 5 minutter, jeg ville få en gratis parering for dette som jeg kunne bruke når som helst. Kjekt å ha, tenkte jeg, og sa "Ja, det er greit", og svarte på noen spørsmål. Gikk deretter ned i bilen fant frem Visa kortet som jeg hadde brukt ved innkjøring og kjørte bort til bommen, stakk kortet inn og fikk beskjed: Kort ikke tillatt. Hmm, tok jeg det feil vei? Prøvde igjen, og igjen. Og igjen. Men nei, bommen nektet å åpne seg. Så da rygget jeg tilbake og ringte til Qpark. WTF liksom! Da kunne hun fortelle meg at det kanskje ikke var dekning på konto, eller så visste hun ikke. Jeg måtte gå til bet automaten og sette inn kortet og betale med ett annet kort eller med kontanter. Shit! Jeg har ikke noe annet kort, og hadde 3.50 i cash liksom. Sjekka saldo på kortet, vet jeg ikke er loaded, men tenkte at det må vel være nok til parking liksom, hallo! Joda 150 kroner beint fikk jeg sms om at jeg hadde på kortet. Wohooo, *richbitch*!Gikk opp til bet automat, tok inn kortet, og der kom det opp at jeg måtte betale 180 kroner. Shit! For parkering, jeg var helt i sjokk. Hvordan skulle jeg liksom komme meg hjem! Og da! Aha, jeg hadde jo fått gratis parkering av brukerundersøkelsemannen. Inn med det kortet og ut igjen med mitt Visa kort. Sweet! Jeg har forresten alltid lurt på om det må være nok penger på kortet til å betale for parkering, og det fikk jeg ihvertfall svar på idag. Jeg trodde at så lenge man har tatt kortet inn ved innkjøring så ville de bare trekke beløpet fra kortet når man kjørte ut, men, neida, nå krever de at man skal ha dekning på kortet også, tenk hvis jeg går bananas på shopping da!!!! Hmm, vet virkelig ikke hvordan jeg skulle kommet meg ut av parkeringsgarasjen hadde det ikke vært for den "gratisparkeringslappen" jeg var så heldig og fikk! Så det ordner seg for snille jenter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar