torsdag 7. april 2011

Morgenstund og noe med gull og munn eller hva det var...

Jeg er overhodet ikke noe morgenmenneske, så da passer det jo veldig dårlig at ungene mine er "fullfart" med engang de står opp. Da er det bleieskift og påkledning av de to minste, men Naomi skal jo helst bestemme selv og ombestemmer seg hundreogto ganger, sjekke at eldstemann har rett tøy på seg, få meg selv til å se "noenlundebraut", trenger ikke være Hollywood -Glam liksom, men trenger ikke skremme vettet av de ansatte i bhg når jeg leverer Naomi heller... Lage melk til Denzel, matpakker til Naomi og Marcus, osv, osv.
Det er i slike stunder jeg skulle ønske jeg var et skikkelig A-menneske, og litt mer sånn som en som bor i veien her med oss. Hun er 40+, har to små barn, og tar livet med ro. Når jeg har stresset med å få alle kidsa i bilen og full fart og heihvordetgår, så kjører jeg forbi huset deres, der står hun, barnehagesekken til gutten slengt på bakken og spiller fotball med ungene sine, smiler og ler. Hvorfor har ikke jeg sånn ro om morgenen? DET ønsker jeg meg til 30 årsdagen!

Men ihvertfall, vi er alle i bilen og vi er i rute, og jeg kjenner at kroppen holder på å roe ned så ser jeg i sladrespeilet og alt kaos som vi nettopp har vært gjennom for å komme oss ut døren blir helt glemt. Og jeg kjenner jeg blir lykkelig og glad i hjertet! For der sitter de; De herligste ungene i verden!

Også tenker jeg at i morgen, DA skal jeg stresse ned og vi skal få en behagelig morgen. Gjerne planlegge og finne frem klær til ungene kvelden før, smøre matpakker samtidig som jeg lager kveldsmat og ikke stresse.

Også plutselig er det en ny dag, så er vi påan igjen...

5 kommentarer:

  1. Høres ut som mitt liv dette??? tror det er mer vanlig slike morninger du har, enn nabodamen:-) MEN jeg smurte mat og la frem klær kvelden før..og da går det litt smooooothere!!!! Vet ikke hvor lang tid du bruker, men jeg klarer meg med en halv time til tre kvarter... men du har jo en kid mer enn meg.. meg jeg har jo håvard også da...han er ikke tilsnakkenes før etter kl 11 om dagene....

    SvarSlett
  2. Godt å høre at jeg ikke er alene!
    Nå skal det sies at jeg bare har èt barn, men når hun først slår seg vrang, JA da føles det som 5 barn. Vet ikke hvor mange ganger i løpet av en uke jeg kjefter og smeller på morgenkvisten og hyler " skynd deg, la gå og frokost får du i barnehagen". Full fart med Peugeoten til juvik og inn i bhg- ha en fin dag, vi sees senere!
    uff..den dårlige samvittigehten kommer stigende.
    Jeg trøster meg med at Milla er STORFORNØYD med barnehagen sin og gleder seg hver dag til å gå! Det varmer hjertet mitt :)
    Vi får trøste oss med at vi er ikke de eneste som har det slik, når dumme dumme norge legger opp til at alle foreldre skal jobbe 100%, ja da får man morninger som dette.

    Fred ut.

    SvarSlett
  3. He, he, det er godt å høre at flere har det slik som meg! Men jeg må jo bare få levert Marcus på skolen til klokken halv ni. Kan ikke engang tenke på hvordan det blir når jeg skal i jobb igjen...

    SvarSlett
  4. Koselig blogg du har :))
    Fin dag ønskes deg og dine :))

    SvarSlett
  5. Takk, Anonym! God dag til deg og dine også:-)

    SvarSlett