fredag 19. juni 2015

En reise med bare litt komplikasjoner...

I går skulle Sophi, (min søster) og Naomi reise østover, med hovedformål; One Direction konsert i kveld. Jeg kjørte de til Flesland, slapp de av og det var god stemning. Men da jeg var akkurat kommet hjem igjen, så ringer Sophi; flyet er kansellert, dvs, hele ruten til Norwegian fra Bergen til Sandefjord var lagt ned! For nesten 2 mnd siden!!! Hun hadde bestilt billettene gjennom Expedia, og Expedia hadde ikke gitt Sophi beskjed om dette... På tirsdag fikk hun mail fra Expedia om at hennes reise nærmet seg og billettene var klar. De gikk gjennom sikkerhetskontrollen, med E-billett på mobilen, full fart mot gaten, (hun var sent ute som vanlig...), men ved gaten hun hadde fått oppgitt der stod det et Widerøe fly. Hun gikk da til skjermen for å finne riktig gate, men fant ikke sin avgang. Hun gikk da til en Norwegian skranke, for et fly som skulle til Oslo, for å få hjelp til å finne riktig gate. Der fikk hun opplyst at dette flyet var kansellert for nesten 2 mnd siden. Og siden hun ikke hadde bestilt billettene gjennom Norwegian, så hadde ikke de noe ansvar for å fikse nytt fly. Og Expedia var det så og si umulig å få tak i. DA var det to jenter, 1 liten og 1 stor, som var ganske fortvilet. Pappa måtte hive seg i bilen for å hente de igjen, mens han ringte til Mamma som fikk beskjed om å finne ut hvordan de to skulle komme seg østover. Etter mye om og men, etter utallige søk, både fly og tog, og så snille foreldre som vi har, så fikset de den biffen, og i dag tidlig kjørte jeg igjen Sophi og Naomi av gårde til Flesland. Til et Widerøe fly som fremdeles hadde rute til Sandefjord!

Fra gårsdagen, da jeg slapp de av på Flesland.

2 gode venner, tante og niese

Fra i morges, da jeg leverte de på Flesland. Try number two. Naomi i samme reiseantrekk,
det var jo tross alt planen at det var det hun skulle reise i. Da blir det sånn!

Bestiser

Endelig klar for avgang!


Så nå er jeg veldig spent på hvordan de får det på konserten i kveld. Naomi, og Sophi såklart, har gledet seg siden mars, og jeg tror nok det kommer til å bli en ganske stor opplevelse for Naomi på 6 år å oppleve konsert på Ullevål. Jeg er ganske misunnelig ja! Men her hjemme har vi en ganske innholdsrik helg foran oss også. Minstemann, Denzel blir nemlig 5 år i morgen, og vi skal feire med barna fra barnehagen. Og utover på dagen skal vi ha St.Hans feiring med fiskekonkurranse og grilling og kos. Vi gleder oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar